Sakrament Ženidbe: Katekizam Katoličke Crkve 18:0 Biskup Križić

Biskup Gospićko-senjske biskupije monsinjor Zdenko Križić dao je intervju, objavljen u Jutarnjem listu, baš na Božić.

Zadnji dio intervjua je jako problematičan, jer biskup govori o Sakramentu Ženidbe, jezikom koji nije katolički.

 

 

 

Stoga smo usporedili riječi ovoga biskupa s Katekizmom Katoličke Crkve.

Uzeli smo za usporedbu tri ključne riječi vezane za Sakrament Ženidbe, a to su: Sakrament, vjernost i nerazrješivost.

 

Vratimo se najprije na intervju, kad novinar tvrdi u ime današnjeg Vatikana, da je realnost puno kompliciranija no što to mogu shvatiti crkveni zakoni, zbog čega je na neki način popustio stav Crkve prema rastavljenim ljudima i ljudima koji stupaju u drugi brak.

Na to biskup odgovara:

„Crkva se suočava s tim situacijama, mora se pitati kako pomoći tim ljudima. Vidjeti zašto je tako, zašto dolazi do rastava. Psiholozi kažu da je jedan od glavnih problema nezrelo stupanje u brak, zbog čega ljudi poslije osjete da nisu jedno za drugo jer se nisu duhovno upoznali. Partneri moraju znati do kojih vrijednosti drže.

Ako nemaju iste vrijednosti, događaju se lomovi koji se s vremenom produbljuju i dovode do razlaza. Poanta je da Crkva ne osuđuje rastave, ali moramo iskazati žalost zbog njih jer ljudi koji su uključeni u takve procese trpe. Rijetko koji se brak rastane u zadovoljstvu svih, a poseban trag ostaje na djeci.

Crkva mora pomoći tim ljudima. A oni i u takvoj situaciji mogu nastaviti živjeti vjeru. To mogu biti ljudi s puno vrijednosti i na kraju razviti fin odnos s Bogom. Mi moramo pomoći, a Bog će suditi.“

 

Evo kako piše u Katekizmu Katoličke Crkve. Ovdje donosimo neke citate, ne sve:

 

1610 Moralna svijest glede jedinstva i nerazrješivosti ženidbe razvila

se u školi staroga Zakona.

1615 To nedvosmisleno zauzimanje za nerazrješivost ženidbenoga

veza moglo je zbunjivati i moglo je izgledati kao neostvariv zahtjev.

Ipak, Isus nije supružnicima nametnuo nesnosno i preteško breme,

teže od Mojsijeva zakona.

 

1620 Oboje, sakrament ženidbe i djevičanstvo radi Kraljevstva Božjega,

potječu od samoga Gospodina. On im daje smisao i udjeljuje milost

potrebnu da se mogu živjeti u skladu s Njegovom voljom.

 

1644 Ljubav među supruzima po svojoj naravi iziskuje jedinstvo i

nerazrješivost njihova osobnoga zajedništva koje uključuje sav njihov

život: »Tako više nisu dvoje, nego jedno tijelo« (Mt 19, 6). Oni su

»pozvani trajno rasti u svome zajedništvu, u svakodnevnoj vjernosti

bračnom obećanju potpunog uzajamnog dara«. To je ljudsko

zajedništvo potvrđeno, očišćeno i k savršenstvu privedeno zajedništvom

u Isusu Kristu, što ga daje sakrament ženidbe.

 

1646 Ženidbena ljubav, po samoj svojoj naravi, traži od supružnika

nepovredivu vjernost. To je posljedica dara samih sebe kojim su se

supružnici jedno drugome darovali. Ljubav želi biti neopoziva.

Ne može biti »do drugačije odredbe«. »To prisno sjedinjenje, kao

uzajamno darivanje dviju osoba, i dobro djece zahtijevaju punu

vjernost ženidbenih drugova i njihovo nerazdruživo jedinstvo.«

 

1647 Najdublji je tome razlog Božja vjernost Savezu i Kristova

vjernost Crkvi. Sakrament ženidbe osposobljuje ženidbene drugove da

tu vjernost predstavljaju i da je svjedoče. Od sakramenta, nerazrješivost

ženidbe dobiva nov i dublji smisao.

 

1661 Sakrament ženidbe znak je sjedinjenja Krista i Crkve. Ženidbenim

drugovima daje milost da se ljube onom ljubavlju kojom Krist ljubi

Crkvu. Tako milost sakramenta usavršuje ljudsku supružničku

ljubav, učvršćuje njihovo nerazrješivo jedinstvo i posvećuje ih na

putu u vječni život.

 

2365 Vjernost izražava postojanost u održavanju zadane riječi. Bog

je vjeran. Sakrament ženidbe muža i ženu uvodi u vjernost Krista svojoj

Crkvi. Ženidbenom čistoćom oni to otajstvo svjedoče pred svijetom.

 

2397 Savez koji su supruzi slobodno sklopili uključuje vjernost, a

nalaže im dužnost da čuvaju nerazrješivost svoje ženidbe.

 

Nakon usporedbe tekstova intervjua monsinjora Križića i Katekizma Katoličke Crkve, dobivamo sliku, koliko je monsinjoru važan katolički moral:

 

Riječ Sakrament Ženidbe

Katekizam Katoličke Crkve 5:0 Biskup Križić

 

Riječ Vjernost

Katekizam Katoličke Crkve 8:0 Biskup Križić

 

Riječ Nerazrješivost

Katekizam Katoličke Crkve 5:0 Biskup Križić

 

Kako biskup Križić tvrdi da Crkva ne osuđuje rastave?

Znači li to po njemu, da se svi koji to hoće, mogu rastaviti, naći sebi novog partnera, živjeti u smrtnom grijehu i istovremeno nastaviti svetogrdno primati Sakramente?

Je li dovoljno da kažu da u startu nisu duhovno upoznali svoga životnog partnera iz prvog i pravog braka, te da plate potvrdu kod psihijatra?

Čini se kao da ovakvim nedorečenim, konfuznim izjavama ovaj biskup napada Instituciju Sakramentalnog Braka i da one koji su u braku potiče na rastavu.

4 komentara

  1. Ivan

    Biskup Križić na pitanje novinara odgovara citirajući lažnog proroka Bergoglia, a ne katekizam Katolicke crkve. To je žalosno, u tim godinama podleći strahu ili se pokušava dodvoriti spomenutom Bergogliu. Što bi Isus rekao na takav jadan odgovor, pogotovo što je imao priliku dati izjavu za jedan od dva najčitanija lista u Hrvatskoj, koju čitaju mnogi koji ne poznaju Katoličku vjeru. Imao je priliku posvjedočiti za istinu, a na koncu je zatajio .

  2. Ivan

    Biskup Križić pripada hijerarhiji Laznog Proroka,pa kako onda da bude vjeran Kristu kada je svoju vjernost predao Lažnom Proroku.Što se može očekivati od onoga koji služi demonu iz dubine pakla koji je poslan da nas omete od Krista!? Što reci o onome koji javno progoni Knjigu Istine i Seminare u svojoj Biskupiji!!! Vrijeme je da se svi Križare očituju i prkose ljubavlju poniznosču trpljenjem istinom i milosrđem onima koji nas progone ZBOG NAŠE LJUBAVI PREMA KRISTU I NJEGOVE SVETE VOLJE. MOLIMO UVIJEK! BVB!

  3. Ivan Milicevic

    Po izrečenom intervjuu biskup Križić (to je bar jednostavno zaključiti) nema osobni kapacitet LJUBAVI prema Kristu Njegovoj Crkvi i spasenju duša, nema osobni kapacitet poznavanja ISTINE Nauka (katekizma) naše jedne Svete katoličke i Apostolske Crkve, zato je imenovan za biskupa od strane postojeće vatikanske administracije, koja polako i sustavno razara Crkvu (“reformira”). Želim vjerovati da je upravo tako, jer u suprotnom ako zna što je ISTINA, a ovako propovijeda da Crkva ne osuđuje rastavu, onda jao jao jao njemu jer svjesno sudjeluje u razaranju Crkve (krivovjernim naučavanjem) i Slijedi Lažnog Prorka, a ne Krista! (Nemojte ni pomisliti da je ovo suđenje biskupu Križiću, ovo je stražarsko promišljanje kristovog vojnika njegove vojske Ostatka. Molim Te Kriste prosvjetli pamet svim našim biskupima i svećenicima i nama laicima, da uvijek propovijedaju(mo) samo Kristovu Istinu i Kristov NAUK, bilo to lako ili teško, bez obzira na okolnosti! Amen.

  4. Ivana

    Uskoro će se pomalo u crkvi iznutra sve razotkriti tko za Isusa a tko na strani lažnog proroka. Biti će to kod biskupa, svećenika i vjernika. Raskol će biti brz kao i progon. Sva sreća da će brzo se sve Odigrati. Jer da na duge staze puno godina svi bi se razbolili. Pogotovo razmaženi odrasli ljudi a ima ih i takva djeca.

Odgovori na Ivan Milicevic Otkaži odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *