Franjino učenje o braku nije u Duhu Svetom

Franjina učenja o braku „ne dišu Kristovim Duhom“ otkako nude „ugodnost ljudskim slabostima“, rekla je jedna od vrhunskih svjetskih stručnjakinja za Crkvene Oce u ekskluzivnom intervjuu za LifeSiteNews.

Dr.Anna M. Silvas, profesorica na University of New England, je rekla da je u Crkvi „žestoki rat“ po pitanju naravi braka. Na jednoj strani je učenje Crkve kako su ga razvili Oci rane Crkve. Na drugoj strani su oni koji traže kako će potkopati i promijeniti to učenje.

Silvas (lijevo na slici) je rekla da traganje Katolika za tim da ostanu vjerni Crkvi mora „prianjati“ Kristu više nego ikada. „I moramo se usredotočiti na Njega potpuno. Pape dolaze i odlaze, ali Isus Krist je pravi Gospodin i Učitelj, Zaručnik Crkve, potpuno. Isti je jučer, danas i sutra.“, rekla je.

Intervjuu se odvio u Rimu prošlog tjedna dok je Silvas sudjelovala na međunarodnoj konferenciji nazvanoj Donijeti jasnoću jednu godinu nakon Amoris Laetitia. Konferencija je sagledavala probleme koji su se pojavili u Crkvi nakon što je Franjo objavio svoju exhortaciju.

LifeSiteNews: Anna Silvas, vaš govor je ostavio dojam kako vi mislite da je sve što se događa u biti namjerno. Kako mi kao Katolici možemo živjeti s papom koji namjerno radi loše stvari?

Pokušala sam da ne prekrijem tamnu zagonetku u kojoj smo se našli i ne znam točno koje su nam solucije. Gospodin očito dopušta da se ovo događa zbog nekog vrlo dobrog razloga. Mislim da je to kulminacija slabosti Crkve kroz desetljeća. Kako će Gospodin pročistiti Crkvu od ove krize, ja ne znam. No činjenica je da je ovaj sadašnji papa ozbiljni paradoks. Ne mislim, na primjer, da su „sinodalnost“ ili „koncilijarizam“ bilo kakav oblik rješenja da bi se uravnotežilo papinstvo. Mislim da se u samo papinstvo treba pogledati. Bila su i druga vremena u Crkvi kada je velika većina biskupa otišla putem hereze ili polaganom herezom kao u Arijanskoj krizi. Gospodin je to riješio. Papa Franjo se miče, malo po malo sa svojim odabirom kardinala, da bi okupio svoju vrstu u Vatikanu kako bi otišao u mirovinu. On misli kako je to način da postigne svoj cilj. Zapravo sve to me čini zadovoljnom na neki način. Očito je da to nije od Duha Božjega. Nije od Duha Kristova. To je paradoksalno, ali mislim da je jasno da će Gospodin Sam donijeti nešto drugo.

LifeSiteNews: To je bila bit vašeg govora, da Krist neće napustiti Svoju Crkvu.

Neće, a mi se trebamo usredotočit na Njega potpuno. Pape dolaze i odlaze, ali Isus Krist je pravi Gospodin i Učitelj, Zaručnik Crkve, potpuno. Isti je jučer, danas i sutra.

Nisam jedna od onih koji umanjuju veliku nevolju u Crkvi, koja je tako raznolika, na tako mnogo načina. Ova moralna, Sakramentalna kriza je poput rasprostranjene korupcije – kult modernizma. Možeš razmišljati po svojoj vlastitoj zamisli. Mi svi mislimo o tome, a razmišljamo već godinama i pokušavamo razumjeti, što je to dovelo društvo, općenito, kao i našu crkvu, do ove točke. No kako ćemo izaći iz ove rupe, ja ne znam, osim ako se s vjerom u potpunosti ne oslonimo na našeg Gospodina Isusa Krista.

LifeSiteNews: U istočnim ortodoksnim Crkvama, postoji „oikonomia“ braka i pričesti, kao što ste rekli. Je li njihova teologija evoluirala zbog toga ili je u isto vrijeme evoluirala kao i to? Je li odmakla od prave vjere?

Svakako! Oni su napustili Grčke Oce! Oni su napustili izvornu tradiciju Otaca Crkve. U 3. stoljeću, postojali su ljudi poput Atanagorasa iz Atene. Rana tradicija Crkve je bila takva da se nije ženilo drugi put nakon smrti prvog supružnika. Oni su daleko otišli od Justinijanova vremena. Trebalo je oko 500 godina, rekla bih, kada su Rim i civilni zakon počeli prožimati praksu Crkve, a carevi i carice su uspostavili loš primjer zbog „dinastijskih razloga“, naravno. I tako to ide dalje … Traje nekoliko stoljeća. Dobijete neke Svece poput Teodora Studita koji se borio zaštitnički mjerama protiv ove predaje Konstantinopolske Crkve, ali oni su svakako napustili Grčke Oce. Još uvijek možete naći neke vrlo snažne izjave od Svetog Ivana Zlatoustog ili Grgura teologa, ali to je čini se daleka teologija, ushićeni jezik koji zapravo prikriva stvarno napuštanje Tradicije. Ljudi poput Kaspera i Haringa slušaju sve ovo, ali oni nisu zapravo radili posao ranih Otaca. Oni slušaju svoju struju i razmišljaju naravno kako Ruska ortodoksna Crkva mora znati o Ocima Crkve. Zapravo, ovo je jedno od najznačajnijih područja gdje je Katolička Crkva održala Tradiciju, a istočni ortodoksni nisu.

LifeSiteNews: Je li se ovaj pojam grijeha promijenio ovim odmakom od Tradicije kod Ruske ortodoksne Crkve?

Ne, mislim da su oni jednostavno suspendirali sud, uglavnom. Brakovi se raspadaju. Oni ne istražuju je li on važeći ili ne, to je jedna vrsta ugađanja ljudskim slabostima, a oni je nazivaju ljubaznost. Što je više manje ono što čujemo od pape Franje, te vrste stvari.

Naravno, sve ovo ima pozadinu u već desetljećima nedavne povijesti Katoličke Crkve. Kasper se borio s ovim sa čelnikom Kongregacije za nauk vjere 1993. – a to je tada bio Ratzinger. Sve ovo se događalo nekoliko godina a mi smo se trebali pretvarati kako se ništa od ovoga nije događalo.

Žestoki rat se vodi oko ove teme već nekoliko desetljeća, a trenutno, papa Franjo misli da pobjeđuje. No on ne čini stvari u Duhu Krista. Što god da je, ne diše Duhom Svetim, tako da mislim da će Gospodin iscrtati nešto drugo.

Završit ću s ovim; nešto što je rekao ruski Svetac, redovnik: „Izludile bi me stvari koje vidim oko sebe da se ne sjetim kako Gospodin ima zadnju riječ.“  

https://www.lifesitenews.com/news/francis-marriage-teaching-doesnt-breathe-the-spirit-of-christ-patristics-sc

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *