Franjo nastavlja svoje “kateheze” o Misi 

Na današnjoj Općoj Audijenciji, Franjo nastavlja svoju “katehezu” o Misi i to bizarno.

Možda je najbolji način da čitateljima približimo osjećaj ovog predavanja, kroz određene citate gdje se Misa, Euharistija, Euharistijsko slavlje, itd. zamjenjuju riječima “Protestantska služba”.

Franjo na početku označava liturgiju kao “molitvu” i “susret”:

“Kako bi razumjeli ljepotu Protestantske službe, želim početi sa vrlo jednostavnim stajalištem: Protestantska služba je molitva, doista to je moljenje bez presedana, najuzvišenije , a u isti trenutak “najkonkretnija” molitva. Jer to je susret ljubavi sa Bogom kroz Njegovu Riječ i Tijelo i Krv Isusa. To je susret sa Gospodinom.”

Kao što ćete vidjeti fokus je na nama – Misa je kao mjesto gdje mi idemo kako bi imali iskustvo susreta sa Gospodinom.

Da li je Misa molitva bez presedana?

U biti, ako na Misu gledamo samo kao molitvu i iskustvo susreta sa Gospodinom, onda ona nije ništa drugo doli obećanje koje je Isus dao svojim učenicima : Gdje se dvojica ili trojica okupe u moje ime tu sam i Ja prisutan.

Prema onome što je Franjo rekao, možemo se pitati:

Što je to liturgija, ako ljudi nisu tu da iskuse “privilegirani trenutak”?

Kao što znamo, Protestantska Služba bez ljudi je beznačajna. Misa, naprotiv, ostaje mjesto beskrajnih milosti i samo djelo otkupljenja, bili ljudi prisutni ili ne.

Franjo nadalje razvija ideju Mise kao molitve, govoreći: 

Molitva, kao i bilo koji stvarni dijalog, također je moguća i u tišini – u dijalogu postoje trenuci tišine – u tišini zajedno sa Isusom. I kada mi idemo u Protestantsku Službu, možda dođemo par minuta ranije te počnemo čavrljati sa nekime do nas. Ali nije vrijeme za razgovor, nego trenutak tišine u pripremi za dijalog.

Ono što Franjo iznosi jest opis onoga što motivira Protestante da idu na Nedjeljnu službu, ne kako bi bili dionici plodova otkupljenja koje se izljeva iz Gospodina kroz njegovu Crkvu, nego kako bi susreli Gospodina i dobili malo entuzijazma za život. 

Sa svim ovim Protestantizmom kao temeljem svoje “kateheze” Franjo prema kraju svoje audijencije, nudi novi prijedlog:

“Isus Krist je žrtva (eng. victim) pomirenja za naše grijehe: ne samo naše nego one po cijelom svijetu. Ovaj dar, izvor istinske utjehe – ali Gospodin nam uvijek oprašta – ova utjeha, to je dar, dan nama kroz Euharistiju, svadbeno slavlje gdje Mladoženja susreće našu krhkost.”

No nemojte se prevariti, jer riječ upotrijebljena za žrtvu u gornjem tekstu, označava osobu koja je pretrpjela nesreću, a ne djelo – čin (eng.sacrifice), Svete Misne Žrtve, koja je ponuđena za pomirenje, tj., istinska Otkupiteljska Žrtva.

Pitanje je zašto je mijenjao značenje riječi žrtva, te na taj način umanjio veličinu Isusovog Djela?

U zaključku vam nudimo izvatke iz krasnog članka Sv. Pia X koji pravilno objašnjava Misu kroz molitvu:

“Sve molitve imaju dvostruki učinak – primarni, uzlazni učinak po kojem se klanjanje, zahvala, molba i ispaštanje čovjeka, nudi Bogu i sekundarni, silazni učinak, po kojem se darovi i blagoslovi Božji izlijevaju na čovjeka. Priznajući Boga za ono što On jest, i dajući Mu priznanje koje je jedinstveno Njemu, čovjek ponizno, ali s pouzdanjem očekuje da primi od Boga one stvari koje samo Bog može dati.”

Sveta Misna Žrtva jest molitva bez presedana u svom primarnom učinku jer samo Isus Krist može klanjati se, slaviti, zahvaljivati, i moliti Bogu kako On to zaslužuje, jer samo Krist poznaje Oca kakav jest.

Postajući Jedna Istinska Žrtva Križa, Misa je djelo Krista koji jedini zaslužuje oprost i stoga je u stanju osloboditi sekundarni učinak molitve po kojemu se Božji darovi i blagoslovi izlijevaju na čovjeka.

Na Misi, mi ne samo da ne susrećemo s Gospodinom, nego mi sjedinjujemo naše molitve i žrtve Njegovim molitvama i Žrtvi; kako bi postali prihvatljivi Svemogućem.

Stoga nije iznenađenje, kao i sa razumijevanjem Mise kao djela Kristova (zajedno sa ulogom Crkve i svećenika), da se riječ “žrtva” (sacrifice), nigdje ne pojavljuje u Bergoglijevoj lekciji. 

Zaključujemo do sada, kako je Franjina kateheza, očekivano Protestantska, sa nekoliko nabačenih Katoličkih fraza. 

Vidjet ćemo što slijedeći tjedan donosi.

https://akacatholic.com/francis-continues-his-catechesis-on-the-mass/

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *