Kanonski odvjetnici i teolozi će održati konferenciju na temu smjene pape

Pariz 17.03.2017.- Kanonisti, teolozi i profesori će se naći u Parizu 30. i 31.03., kako bi obradili temu koja nikad nije bila u fokusu neke Katoličke konferencije prije: Kako smijeniti heretičkog papu.

Naslovljena Smjenjivanje pape: Teološke premise, Kanonski modeli, Konstitucijski izazov, konferencija traži mehanizme koji postoje u Katoličkoj Crkvi kako bi se ušlo u koštac sa papom koji otvoreno naučava krivovjerje ili čak herezu.

Govornik na konferenciji će biti Profesor Pariškog Sveučilišta Laurent Fonbaustier koji je prošle godine objavio knjigu od 1200 str. na temu koju je naslovio Smjena heretičkog pape

Konferencija uključuje 15 govornika kojima će biti dan raspon govora na teme koje su naslovljene

Koncilarizam i smjena pape kroz prizmu Galikanizma

Pad pape: Između odricanja i smjene

Smjena Ivana XXIII i Benedikta XIII u Konstanci 1415.-1417.

Govornici na konferenciji su i profesori Nicolas Warembourg i Cyrille Dounot, dvojica od 45 Katoličkih akademika koji su prošlog lipnja poslali apel Dekanu kardinalskog zbora i tražili da se minimaliziraju krive smjernice koje su našli u Franjinoj pobudnici Amoris Leatitia.

Grupa od 45 Katoličkih akademika je izjavila da Franjina pobudnica predstavlja „opasnost za Katoličku vjeru i moral“.

Konferencija u Parizu dolazi nakon četiri godine Franjinog upravljanja Petrovom Lađom. Tijekom ovog vremena Franjo i ljudi koje je postavio na ključne pozicije, su usmjerili Crkvu u smjeru koji je bio nezamisliv vjernim Katolicima pod dva prijašnja pontifikata Ivana Pavla II i Benedikta XVI.

Franjini dvosmisleni govori i posebno njegovo pisanje su okrenuli kardinale protiv kardinala, biskupe protiv biskupa i laike protiv laika.

Doktrinalna konfuzija se očitovala u smjernicama koje su postavljene na osnovu njegovih pisanja i koje dozvoljavaju onima koji žive u preljubu pristup Svetoj Pričesti.

Prošlog studenog vatikanist Giuseppe Nardi je izvijestio da je teološka studija iz 1975. od učenog laika iz Brazila Vidigala Xaviera da Silveira kolala Vatikanom. Ovaj teolog je u svom djelu pod naslovom Teološke hipoteze heretičkog pape, ispitao da li je moguće za papu da postane heretik i ako je, koje posljedice bi iz ovog slijedile.

Nardi nastavlja: „ Tri i pol godine od početka ovog pontifikata, Franjo doseže svoje granice. Dojam, koji je dao djelima, gestama i riječima, odaje skrivenu namjeru mijenjanja doktrine Crkve. U određenoj točki on ga mora pokazati u punoj formi ili mora kolapsirati“, napisao je tada.

„Franjo je sam sebe stjerao u kut po atmosferi koju je on sam napravio. Više se ne radi o spontanim riječima o ovome ili onome, koje ostaju improvizirane. Njegovo pastoralno djelovanje i njegove vještine vođenja, koje zahtijevaju osjećaj odgovornosti i karakter za primjer, dolaze do svojih granica. To bi moglo uzrokovati da Franjin pontifikat padne,“ rekao je.

Konferencija dolazi tri mjeseca nakon što je Kardinal Burke dao intervju u kojem je objasnio da, ako bi papa „ formalno naučavao herezu, on bi u tom slučaju prestao biti papa.“

Burke je rekao u prosincu 2016. da postoji proces u Crkvi koji može riješiti takvu situaciju, dodajući da se nada „ da to nećemo vidjeti u ovo vrijeme“

Također je u prosincu američki kanonski odvjetnik dr. Edward Peters postavio pitanje što bi se moglo učiniti ako bi se ustanovilo da je papa heretik.

Peters piše da je krucijalno pitanje iz kanonske perspektive „ Tko bi  utvrdio da je papa pao u herezu“ budući da Kanon 1404 kaže da Prvu Stolicu ne osuđuje nitko. On je našao u kanonskoj tradiciji ipak, situaciju da ako bi koncil odredio da je papa upao u herezu, sa tim činom bi on bio efektivno odsječen od pravog trsa i na taj način bi prestao biti papa.   

Komentira Peters: „ … smjena je moguća ako je papa pao u herezu i koliko god bilo teško odrediti je li papa pao, takva katastrofa, Deus vetet ( Bože sačuvaj ), bi rezultirala gubitkom papinskog ureda.

Lokacija nadolazeće konferencije je značajna, javlja Church Militant. U četrnaestom stoljeću sveučilište u Parizu je istraživalo pitanje što bi se moglo učiniti sa moguće heretičkim papom Ivanom XXII, koji je nijekao Crkvenu doktrinu da su duše pravednika pripuštene blaženom gledanju nakon smrti, stav kojega se odrekao na smrtnoj postelji.      

https://www.lifesitenews.com/news/canon-lawyers-and-theologians-to-hold-conference-on-deposing-the-pope

3 komentara

  1. Ante

    Jasno je da takvo razmišljanje može poteći iz Galikanske (ne iz Galićanske zajednice) Jansenističke i najnovije Lefebrovske. Ništa neobično. Zanimljivo da zlo i dolazi iz francuske. A može li se uopće govoriti više o Crkvi u Francuskoj? To bi bilo bolje da si postave pitanje. Odakle je nikla francuska revoulucija najkrvavija u povijesti čovječanstva. Na giljotine je slala čak i zatvorne, klauzurne reodvnice i redovnike. Njih samih oko 25.000. I danas je to najžalosnija nacija u kršćnskom svijetu. Čak nemaju ni svoje crkve ni katedrale. A oni uče o slobodi i demokraciji. Sigurno je kad nastaju pitsanja da Petar ima riješenje, kao i u Cezareiji Filipovoj, a ne neki tzv. učeni? kad nastaju pitanja i drugi nitko. No, konzevativci nikad ne vjeruju Bogu. Bog je za njih bog. Vrlo mali bog kojega oni kreiraju prema svoji običajima i navikama. Ne žele mijenjati svoje navike i svoje običaje prema evanđeloju koje papa Franjo jasno naviješta, nego bi mijenjali Boga i mijenjali bi druge ljude. Samo, eto, to nije evanđelje nego ubojničkas zadrtost bezvjeskih lefebrovaca i ostalih konzervativaca.
    I tu je baš đavolsko djelo koje je ubilo i samog Sina Božjega kao čovjeka.
    Nađite jednoga tzv. ljevičara ili progresivca koji ubija? Ali da su njih ubijali uvijek kroz povijest, to je činjenica. A Bog je LJEVIČAR, jer je uvijek NOV, a ne KONZERVA. Za njih je Bog svoju misao I MISIJU završio, također i svijet svoj razvoj s njihovim tzv. iskustvom.
    Zato se razvoj, oni smatraju da imaju “vlasti i osuditi i ubiti”.
    No, pravednik ponovno uvijek ŽIV!

    • ivan

      Ovo definitivno nije stranica na kojoj bi smjelo biti neko vrijeđanje ( mislim na termine vi konzerve itd.). Ante mi vam nismo neprijatelji. Jedno ste dobro rekli, radi se o evanđelju koje naviješta papa Franjo- a ne Isus. Kad bi bilo više istina kao što se uobičajeno kaže u svijetu-npr. to je tvoja verzija istine, onda Isus ne bi nikad rekao “Ja sam Put, Istina i Život”. Nitko ne spori da Duh Sveti stalno radi na poticajima ljudi diljem svijeta ali -veliko ali , NIKAD NE MOŽE MIJENJATI (interpretirati i prilagođavati na svoj način) ISUSOVE RIJEČI, vrlo jednostavno -kao što su Isusa farizeji optuživali da istjeruje đavle iz ljudi uz pomoć đavla – na što im je Isus rekao da ne može kraljevstvo opstati razdjeljeno u sebi, jer i to bi onda značilo da Duh Sveti i Isus imaju različita mišljenja u svezi nekih stvari. Nema moj Ante tradicionalnih i liberalnih Katolika, nego samo Katolika. Ne treba meni nitko objašnjavati što znači zapovijed npr. ne ukradi ili isto tako ne sagriješi bludno, jer nije rečeno nakon toga osim u slučaju tom i tom. Ta sama podjela koja je nastala nakon drugog Vatikanskog Koncila pokušala je razdvojiti kraljevstvo u sebi, na jedan suptilan način kroz godine koje dolaze, kako bi zapravo bilo dozvoljeno biti tzv. liberalni katolik.

  2. Petar

    Ante vi kažete:
    “Bog je LJEVIČAR.
    Nađite jednoga tzv. ljevičara ili progresivca koji ubija?”

    Ne znam odakle vam ovo, ali to sigurno nije katolički nauk i to sigurno nije istina.
    Komunizam je samo kroz abortus, koji je prvo uveden i legaliziran u Rusiji ubio najviše ljudskih bića na Zemlji. Da ne spominjemo komunističke čistke, progone i masovna ubojstva širom svijeta.
    Majka Božja nas u Fatimi 1917. upozorava na buduće zlo koje dolazi iz komunističke ljevičarske Rusije, koja će svoje ideje proširiti svijetom.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *