Kardinal Müller: Kardinali Dubiom postavljaju „legitimna pitanja”

Kardinal Gerhard Müller, koji je kao prefekt Kongregacije za nauk vjere službeni vatikanski poglavar za Crkveni Nauk, komentirao je različite interpretacije Amoris Laetitia od strane biskupskih konferencija, mogućnost ženskih đakona, kao i sudjelovanje pobornika abortusa i kontrole stanovništva na nedavnoj konferenciji u Vatikanu.

Müller je dao dugi intervju Raymondu Arroyou s EWTN-a u njegovoj emisiji The World Over. Emitirana je prošloga tjedna.

Kardinal se osvrnuo na napore u pomirenju Rima s Bratstvom Svetoga Pia X. (SSPX), te na „krizu u liturgiji” koja mori Crkvu.

Müller je branio Papinu kontroverznu pobudnicu Amoris Laetitia, zbog koje će se prema Arroyou prosuti „mnoštvo tinte i papira” o tome što se s njome „namjeravalo i što to znači”, osobito u osmom poglavlju. Müller je napomenuo da je Franjo često govorio o „rehabilitaciji katoličkog shvaćanja braka samo i isključivo [kao zajednice] jednoga čovjeka i jedne žene jer je to Božja Volja.”

Glavni razlog za dvije sinode o obitelj „koje su rezultirale Amoris Laetitia-om je naglasiti važnost braka, kao i obitelji i braka, a posebno braka kao Sakramenta krštenih osoba,” rekao je Müller. „Apsolutno je nemoguće da Papa, kao nasljednik Svetoga Petra i namjesnik Isusa Krista za opću Crkvu predstavlja učenje koje se jasno protivi Riječima Isusa Krista.”

Kritičari Amoris Laetitiae kažu da omogućuje razvedenim i ponovno vjenčanim katolicima bez poništenja [prvoga braka] svetogrdno primati Sakramente. Pristaše pobudnice, poput kardinala Waltera Kaspera, se slažu da je to tako i kažu da je to dobra stvar. Drugi kažu da se Amoris Laetitia mora čitati kroz prizmu svih drugih crkvenih dokumenata, što znači da ne postoji način kojim bi bilješka promijenila 2.000 godina doktrine i prakse.

Müller je tvrdio da Franjo jednostavno pokušava „imati u vidu … sve te ljude koji žive u sekulariziranom društvu i nemaju puno razumijevanje onoga što predstavlja kršćanski život i razmišljanje.”

„Njegovo razmišljanje je o svim onim ljudima koji nisu toliko povezani s Crkvom i imaju neke poteškoće, moramo ih dovesti, kao dobri pastiri do ove točke, gdje bi mogli u potpunosti prihvatiti kršćansku doktrinu i kršćanski život i naše razumijevanje,” rekao je Müller. Miller podrazumijeva da način na koji je bilješka 351 napisana znači da mora postojati ispravan Sakrament Ispovijedi za razvedene i „ponovno vjenčane” bez poništenja [prvoga braka] kako bi primili Pričest.

Tu mora biti „unutarnje obraćanje srca, pokora” i „jasna volja da se ne griješi [u] sljedećoj prilici” od strane pokornika, kako bi on ili ona mogli primiti Svetu Pričest, rekao je on. „U tom slučaju, ako su oni [preljubnički par] spremni živjeti kao brat i sestra, u nekim je slučajevima moguće” da primaju Sakramente.

Nije moguće da muškarac ima dvije žene, jednu pravnu i jednu sakramentalnu, rekao je Müller. „Ne prihvaćamo poligamiju.”

Müller je rekao da „nije katolički” od strane biskupskih konferencija izlaziti s vlastitim tumačenjima Amoris Laetitia. Biskupi Buenos Airesa izdali su direktivu za svećenike, za koju je Franjo rekao da „ne postoji drukčija interpretacija”, naloživši davanje Pričesti razvedenim i „ponovno vjenčanim“ bez poništenja [prethodnoga braka] u nekim slučajevima. Drugi biskupi su rekli da će sakramentalna praksa ostati ista u njihovim biskupijama.

„Nije dobro da biskupske konferencije izdaju vlastite službene interpretacije Pape ,” rekao je Müller. „To nije katolički. Imamo taj Papin dokument i mora se čitati u kontekstu potpune katoličke tradicije. Nemamo dva [magisterija], jedan od Pape, a jedan od biskupa. Mislim da je to nesporazum … [da] bi mogao napraviti štetu Katoličkoj Crkvi. “

Sadržaj Dubia su „legitimna pitanja za Papu”, rekao je Müller, no rekao je: „javne rasprave i napetost” između Pape i „nekih kardinala”, „nisu dobre u našem svijetu masovnih medija.” Neprijateljima Crkve je „drago” vidjeti takvu „zbunjenost”.

I „nesporazumi obaju strana” vezano za raspravu imaju „veze s ideološkim pogledom na stvari i predrasudama.” Neki tabori „su argumentirali previše ideološki” tijekom Sinode, rekao je on. „Nije dobro napraviti pritisak ili ući samo kao interesna skupina za vlastite ideje u sinodu.”

„Postoji problem Crkve u današnjem svijetu, da imamo dva krila, ideološka krila krajnosti – i svako želi pobijediti u bitci protiv onog drugog”, nastavio je. „No imamo jednu objavu koja dolazi od Boga i objava, Božja Riječ ujedinjuje vjernike. I nije naš zadatak ujediniti, na totalitaran način, da svi moraju razmišljati kao i ja, jer razmišljanje druge osobe nije važno za moje Spasenje. Samo Riječ Božja može ujediniti Crkvu i može spasiti sve. “

Đakonice, pobornici pobačaja i SSPX

Arroyo je razgovarao s istaknutim televizijskim novinarom koji mu je nedavno rekao kako je uzbuđen što Franjo „otvara mogućnost ženskih đakonica”, jer „je ovo veliki korak prema ženskim svećenicima.”

„Papa nije govorio o ženskim đakonima u trostrukom i jednom Sakramentu Ređenja, no rekao je da bi odbor trebao napraviti zbirku svih studija o ‘đakonicama’ ili ženskim đakonima u antici,” rekao je Müller. „Ja sam osobno napravio veliku zbirku svih tih dokumenata,” što čini 400 stranica i „preveo sve s grčkog i latinskog.” „Nemoguće je” da ženske „đakonice” primaju Sakramente Svetoga Reda, što je zapravo ređenje, rekao je Müller. „To se neće dogoditi.”

Arroyo je pitao Müllera da li je on uznemiren što je Vatikan nedavno ugostio zagovornike pobačaja i kontrole stanovništva, kao što je Paul Ehrlich.

To „može biti opasno” pošto izgleda kao da Crkva daje vjerodostojnost idejama ljudi poput Ehrlicha, kada ih poziva, rekao je Müller. „Mislim da [ti] ljudi mogu biti jako dobri znanstvenici, ali antropološki oni imaju neki nedostatak, neke duboke nedostatke.“

 „On je nagađao da Franjo pokušava doprijeti do tih ljudi kroz oblik evangelizacije rekavši da su drugi pontifikati bili optuženi za zanemarivanje ili manjak komunikacije sa znanstvenicima.

Za puno kanonsko pomirenje između SSPX i Rima „treba vremena”, rekao je Müller. On je rekao onima koji traže potpuno zajedništvo s Crkvom da moraju poštivati ​​hijerarhiju, uključujući i mjesne biskupe (Bratstvo i dijecezanski biskupi su često u sukobu, jer prvi obično rade bez odobrenja potonjih).

Kritizirao je ideju da su SSPX „pravi” katolici jer se drže staroga obreda. Müller je također rekao da pape, lokalne sinode, i druga tijela mogu „reorganizirati” „vanjski oblik” liturgije.

Arroyo je zatražio Müllerovo viđenje o povratku liturgijama, posebno izvanrednom obliku Rimskog obreda.

„U starom obliku liturgije bilo je također moguće slaviti redovito,”rekao je. Müller je rekao da „funkcionalno razumijevanje liturgije, više za vjersku zabavu” ne može biti fokusirano „samo na vanjsku razmjenu.”

Müller priznaje trenutnu „krizu liturgije” i „liturgijske zloporabe”, ali je zapazio da kriza nije započela s Drugim vatikanskim saborom.

Također se kratko i nejasno osvrnuo na kontroverze oko Papine očite smjene trojice svećenici iz Kongregacije za nauk vjere: „Istina je da se ja zalažem za bolji tretman naših službenika u Svetoj Stolici, jer ne možemo samo govoriti o socijalnom nauku, moramo ga i poštovati.”

On je nastavio:

Sam Papa je rekao da [imamo] neke stare dvorske navike i ja sam apsolutno protiv ovakvog tretmana i smatram da možemo odbaciti samo ljude koji pogriješe i kriteriji za naše suradnike u našoj Kongregaciji moraju biti pravovjernost i integritet moralnog i svećeničkog života i nadležnost po pitanjima te ostali ‘kriteriji’ – mora govoriti talijanski, ili trebamo ljude različitih jezika i kultura …

https://www.lifesitenews.com/news/cardinal-mueller-ewtn-interview-on-amoris-laetitia-sspx-deaconesses

Komentar: Dok je Kardinal Muller sebi u glavi uspio sve posložiti, modernisti na čelu sa Bergoglijom rade po svome. Kako znamo zahvaljujući Knjizi Istine, oni neće stati. Uskoro ćemo pisati o najnovijim vijestima koje stižu iz Belgijske biskupske konferencije.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *