Savjest je nauk Crkve?!

Na već spominjanom godišnjem Religios Education kongresu (REC) u Los Angelesu, o kojem smo pisali jučer, svećenik Bryan Massingale nastavlja svoje izlaganje. Definirajući savjest kao nutarnji poziv na činjenje dobra dodao je: “Ne apsolutnog dobra, već onog dobra koje u iskrenosti mogu ovdje i sada spoznati.” Dao je i primjer žene koju je savjetovao, a koja je varala svoga zaručnika i koja se osjećala razočarano više zbog svoga pada nego zbog kršenja nekog pravila jer, kako je rekla, “to nisam ja.” Massingale je okupljenima rekao i kako je važnije formirati odrasle kao one koji znaju razlučivati, nego ih “naučiti pravila.” Govoreći o tome kako katehisti trebaju razvijati savjest kod odraslih vjernika naglasio je kako je papa Franjo “dao ogroman doprinos razumijevanju savjesti.”

“Papa Franjo je ustvari posegao u crkvenu tradiciju za razjašnjenjem pojma razlučivanje i stavio je razlučivanje u prvi plan, osobito u situacijama kada moramo pomoći katolicima koji su se našli u iregularnim situacijama.” rekao je o. Massingale, rukama gestikulirajući navodne znakove kod riječi “iregularne situacije.”

Potom je citirao Amoris Laetitiu, članak 300, koji kaže: “razlučivanje vodi vjernike prema osviještenju njihove situacije pred Bogom.” i zapitao se: “kako pomoći ljudima da dođu do svijesti o tome tko su pred Bogom? U pitanju je puno drugačiji način pristupa moralnom životu negoli kada samo kažemo ovdje su pravila obdržavaj ih ili nemoj.” Naveo je zatim i citat iz Amoris Laetitie 303 koji govori o savjesti: “formirana i vođena odgovornim i ozbiljnim razlučivanjem pastira, ona također može iskreno i pošteno prepoznati koji je u sadašnjem trenutku najvelikodušniji odgovor koji se može dati Bogu uzimajući u obzir konkretnu složenost ponaosobnih ograničenja…” i zaključio da se “Savjest ne pita o tome što će biti istinito uvijek i dovijeka.” Savjest je “komunalna i dijaloška” rekao je nadalje i naglasio kako “papa Franjo neprestano ističe u svom dokumentu važnost pastoralnog praćenja.” Rekao je i kako su svećenici i drugi koji služe u ime Crkve odgovorni za “praćenje ljudi na njihovom putovanju kroz život te u susretu sa vrlo teškim etičkim situacijama.” “Nismo tu prvenstveno da bi im govorili što da čine, nego da bi koračali i putovali s ljudima.”

Tješenje se nagrađuje u vječnosti

Razlučivanje je neminovno u sebi podložno naknadnoj korekciji, nastavio je o. Massingale, dajući primjer ljudi koji su izabrali činiti stvari na drugačiji način, ali unatoč tome čine najbolje što mogu. “To ne znači da je odluka bila pogrešna, već znači da sam kao osoba moralno sazrio.” Ustvrdio je također i kako Crkva ima “vrlo malo” službenih izjava o moralnosti, koristeći se umjesto toga više živim primjerima te “nadahnućem i uputom više nego zapovijedanjem.” Upitao se:”Može li netko sa dobrom savješću ne utjelovljavati potpuno moralni propis ili nauk Crkve? Papa Franjo kaže da se ne možemo protiviti nauku Crkve s jedne strane, a savjesti s druge jer savjest je nauk Crkve.” Massingale je potom na ekranu prikazao članak 37. Amoris Laetitiae, citat koji kaže: “Teško nam je otvoriti prostor za savjest vjernika koji vrlo često na Evanđelje odgovaraju najbolje što mogu usred svojih ograničenja i sposobni su samostalno razlučivati u kompleksnim situacijama. Pozvani smo formirati savjest, a ne je zamjenjivati.” Spomenuti citat na ekranu je bio popraćen slikom pape Franje koji pozdravlja istospolni par tijekom svog posjeta Sjedinjenim Državama.

Svi smo grešnici ali neki uzimaju predah

Iznoseći pretpostavke onih koji zastupaju stajalište da osobe koje žive u objektivnom grijehu mogu biti pripuštene Pričesti, Massingale je spomenuo crkveni nauk o braku i dodao: “Međutim mi susrećemo i ljude u iregularnim situacijama koji čine najbolje što mogu.” Rekao je da mi kao Crkva “imamo odgovornost ne otjerati ih nego koračati s njima i poštivati milost koja je prisutna čak i u iregularnim situacijama. Jer ta milost je plod istog Duha Božjeg koji puše na sve nas, nesavršene kakvi jesmo. Crkva prosvjetljuje, uči i vodi, nekada i izaziva, ali ne mijenja i ne odlučuje.” Istaknuo je i primjer kojeg je nedavno u medijima spomenuo i vatikanski kardinal Francesco Coccopalmerio, inače zagovornik pripuštanja Svetoj Pričesti osoba koje žive u objektivnom grijehu. Radi se o ženi koja nije mogla napustiti svoju izvanbračnu vezu zbog posljedica koje bi to imalo za njenog partnera i njegovu djecu. Kardinal je rekao kako bi ovakav scenario odveo u “novi grijeh.” Rekao je također i kako parovima koji se nalaze u iregularnim situacijama “mora biti omogućena Pričest”, ako pokažu iskrenu želju da priđu bliže Sakramentima.”

Massingale je ustvrdio da: “Moramo prijeći sa moralne edukacije na moralnu formaciju, jer moralna edukacija nije dovoljna u kršćanskoj zajednici odraslih učenika…” Rekao je i kako Kompendij socijalnog nauka Crkve spominje situaciju kada kršćani u svojoj savjesti imaju dužnost oduprijeti se onome što se događa u našem društvu. Ovo je popraćeno sa nekoliko fotografija, jednom Martina Luthera Kinga, dvije sa javnih skupova, jednom o ilegalnoj imigraciji, jednoj o transrodnoj ideologiji i jednom sa inauguracije predsjednika Donalda Trumpa. Na samom kraju svoga izlaganja Massingale je prikazao fotografiju sa crnačkog protesta Black Lives Matter i citat iz serije Zvjezdane Staze koji kritički govori o slijepom slijeđenju pravila.

  1. godine o. Massingale se usprotivio zakonu o zaštiti braka koji je donijela država Wisconsin, a koji je zabranio istospolne kao i civilne brakove. https://www.lifesitenews.com/news/the-betrayal-of-homosexuals
  2. godine u svom govoru na Capitol Hillu, zajedno sa časnom sestrom Simone Campbell iz pro-LGBT grupe “Equally Blessed (Jednako Blagoslovljeni), zastupao je ideju kako bi morala postojati veća podrška homoseksualcima među katolicima. https://www.lifesitenews.com/news/nun-priest-speaks-at-event-seeking-full-equality-for-homosexuals-on-capitol

Pisao je i o katolicima koji napuštaju Crkvu, dajući im za pravo, a kao razloge je navodio: “Duboko neslaganje sa službenim naukom po pitanjima spolnosti i rodnog identiteta, te osjećaja otuđenosti koji zbog toga nastaje.” http://www.uscatholic.org/articles/201602/exodus-hits-home-30539

Komentar Knjiga Istine 26. 11. 2014.: Vi se nikada ne smijete bojati ponavljati Svetu Riječ Božju, uvijek iznova, jer milijuni neće prepoznati laži koje će uskoro zamijeniti Moj Sveti Nauk. Ja ću podići mnoge hrabre muškarce i žene, iz svakog dijela svijeta, da proglašavaju Istinitu Riječ Božju, kako je utvrđena u Presvetoj Bibliji. I dok će oni utvrđivati Istinu, osporavat će ih lažljivci koji će koristiti iskrivljenu logiku da im proturječe. Moji neprijatelji će izranjati u velikom broju i doći će naoružani s teološkim dokazima koji će potkopati Riječ Božju u vremenu koje vodi Mom Drugom Dolasku. Oni će biti predvođeni mnogim Mojim zavedenim posvećenim slugama koje će prevariti Moj protivnik.

Glas Mojih neprijatelja će odzvanjati sve dok ne promuknu, izvikujući prostote i s mržnjom koja izlazi iz svake pore njihovih tijela, prema onima koji predvode Moju Vojsku Ostatka. Oni nikada neće odustati u svom progonu svih Kršćana, sve do Dana kada ću Ja doći suditi. I tada, sve će utihnuti – ni glasa oni neće pustiti, jer jedino tada će shvatiti groznu istinu i kako su Me izdali.      

                                                                                                                                                      Vaš Isus

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *