Profesor Todd A. Salzman, predsjednik odjela Teologije na Creighton Sveučilištu i Michael G. Lawler, profesor emeritus, ne slažu se sa odlukom pojedinih SAD biskupa da odbiju Katolički pogreb osobama koje umru, a bili su u istospolnom javnom braku. Istaknuli su primjer biskupa Thomasa Paprockog iz Springfieldske biskupije.
Ovo nije prvi put da su dvojica profesora kritizirali Katolička učenja o homoseksualnosti.
2007 god., njihove radikalne teorije privukle su pozornost Nadbiskupa Eldena Curtissa, tadašnjeg Nadbiskupa Omahe. On je rekao kako Salzman i Lawler predlažu neku vrstu teorije novog prirodnog zakona, i zahtijevaju moralnu zakonitost određenih homoseksualnih djela. Objavu njihove knjige 2008 god., “Seksualna Osoba: Prema obnovljenoj Katoličkoj antropologiji,” podrobno su odbili i kritizirali Američki biskupi navodeći: „…autori inzistiraju kako je moralna teologija Katoličke tradicije koja se bavi seksualnim stvarima zastarjela i neadekvatna, te da se mora ponovno otkriti na novim temeljima.
U zaključku, Odbor za Nauk Vjere želi istaknuti kako, niti metodologija knjige “Seksualna osoba, “niti njen zaključak, koji otpada od Crkvenih učenja, ne može omogućiti istinsku normu za moralna djela i zapravo su štetna za moral drugih osoba i njihov duhovni život.“
Unatoč ovoj kritici, dvojica profesora nastavljaju lobirati za svoju revolucionarnu interpretaciju Katoličkog učenja navodeći papu Franju:
“Nije slučajno, stoga, vidjeti papu Franju kako jasno uči ovu nauku u Amoris Laetitia, njegovoj apostolskoj pobudnici o obiteljskom životu, gdje se ne može više jednostavno reći da svi oni koji žive u bilo kojoj iregularnoj situaciji žive u stanju smrtnog grijeha i lišeni su posvećujuće milosti. Čak i ako je ponašanje pogrešno u očima Crkve potreban je “svjesni pristanak” da bi grijeh mogao biti teški ili smrtni.”
Nadalje:
“Sa znanstvene točke gledišta homoseksualnost je prirodna. Svaka životinja, uključujući ljude, u stanju je odgovoriti na homoseksualni stimulans. Istraživanje sugerira da je homoseksualnost gotovo univerzalna među svim životinjama i posebno je učestala među visokorazvijenim vrstama. Postoje dokazi homoseksualnosti u svim ljudskim kulturama kroz povijest. Zapravo jedna antropološka studija otkrila je da 64% njihovog uzorka smatra homoseksualnost normalnom i socijalno prihvatljivom.”
Ovaj besmisleni pokušaj umanjenja odgovornosti, možda bi čak i bio moguć u nekoj teoriji kada bi osobe koje žive u istospolnim zajednicama bile trajni invalidi koji ne mogu preuzeti odgovornost za svoja djela ili osobe koje nemaju znanje niti spoznaju o tome što je teški grijeh prema nauku Katoličke Crkve. No te osobe onda ne bi tražile nepostojeću pukotinu u Katoličkim učenjima o homoseksualnosti (pokazujući zapravo da jako dobro poznaju, ali ne prihvaćaju Crkvene zapovjedi i nauk), nastojeći racionalnim putem pobiti crkvene uvjete za teški grijeh u svezi homoseksualnosti i pokušati prikazati homoseksualnost kao nešto prirodno.